OH HAPPY DAY

 
Det må vara årets sista måndag... men utan tvekan en utav de bästa redan innan den har börjat! Idag kommer nämligen äntligen min fina Frida ner ifrån Småland för att leva lite rövare med mig här i Skåne. Åhh, så länge vi sett fram emot och planerat detta!  Vi har inte setts sedan jag flyttade tillbaka ner till Skåne ifrån Jönköping i somras. Vi har så mycket att hitta på en här veckan så jag vet knappt vart vi ska börja. Jag ska visa henne all mat värd att testas, alla butiker värda att besökas, jag ska visa henne min prins i stallet, jag ska visa henne Köpenhamn och sen ska vi givetvis fira in det nya året och se till att 2015 får den bästa möjliga starten ett år kan få. Fan så kul vi ska ha. Vi ska boosta med girlpower och festa till vardagen som bara vi kan. 
 
När jag skrevs ut från sjukhuset efter att ha spenderat nästan hela hösten där märktes det verkligen att man varit isolerad ifrån omgivningen. Folkmassor, tidsscheman, rutiner, allt var skrämmande jobbigt, otryggt och ovant. Att gå och fika på stan kändes för mig ungefär som att bestiga Mount Everest. Förutom stallet och lite släktingar så har jag knappt varit ute sedan dess. Det krävs att man är ute med någon man litar på, har kul med och man känner att man inte behöver bry sig om allt annat. Att gå på ett köpcentrum med en vän som får en att skratta mest hela tiden gör det hela betydligt roligare än att ensam gå omkring och känna hjärtat strypas av allt folk, alla kärlekspar och all trängsel. Jag behöver den där peppen för att känna friheten. Jag saknar att få skratta med en vän som jag tycker om och jag har sett fram emot danda partak med Frida hur länge som helst nu. Idag kommer hon äntligen, 18.24 ikväll kommer jag stå inne på bussterminalen och räkna ner sista minuten tills bussen rullar in för att krama om henne innan jag tänker dra med henne ut och äta (årets sista måndag ska trots allt firas! Jaaa.. det är nu det är okej att göra allt "en sista gång för i år" hehe...).

Men först.. stallet! Ska försöka hinna hämta min kamera hemma hos en vän så fort jag kan också, så att det kan li lite nya roliga bilder här, börjar faktiskt sakna min gamla trogna följetång. 

Kommentarer



Kom ihåg mig?



Skriv din kommentar här

Trackback