travare kan minsann

Min kusin Emma, även en utav mina närmsta vänner, ringde mig i förmiddags och lite spontant bestämde hon sig för att följa med mig till stall numero 2 och rida Knallen på eftermiddagen. Det var tredje gången Emma red honom och hon är så duktig! Och dessutom.. så himla lyxigt att ha någon som rider fram hästen åt en 30 minuter innan man sitter upp och sedan dessutom med glädje skrittar av honom en sväng i skogen. Lyx lyx lyx! (dessutom, en nyharvad bana!!) Idag fick hon dessutom rida sista delen av uteritten utan att jag var med. Gissa vem som stod som en stolt hönsmamma med kameran i högsta hugg när Emma och Knallemannen kom ridanandes tillbaka in på gårdsplanen...? Haha! 

 
 
C skulle rida efter oss i paddocken så vi passade på att skutta över de små hinderna hon hade ställt fram. Han må vara fransk travare och han må vara en pigg farbror. Han må inte heller vara så pigg på att hoppa små låga strunthinder (på tok för lat för att hoppa lägre än vad man kan kliva över... ) men fyfartyg vad han kan röra på sina ben. Det går fort om något när han sätter fart! Himla rolig häst det där. 


Kommentarer



Kom ihåg mig?



Skriv din kommentar här

Trackback