vargtand

Strax efter tio imorse stod stallet klart och frukosten uppäten ute i solen. Hur kär blir man inte i det här vädret? Longerade Sacci i väntan på veterinären som skulle dra ut Kalles vargtand och hon blev så trött att hon vägrade ens titta på mig i hagen sedan. Inte ens en stor hink med mat lockade då.. När hon såg att det var jag som kom vände hon och gick på andra hållet, haha! Nej den donnan tänkte då inte springa en meter till idag... 

Det var dags för Kalle att dra ut sin tand idag, är det någon av er som dragit ut vargtänder på era hästar? Jag var förvånad över hur liten tanden var!! Knappt en lillfingernagels storlek och då är det ändå bara hälften som sitter ovanför tandköttet? Jag hade förväntat mig en riktigt gigant men inte då! Kalle må vara gigantisk men han kommer alltid att vara en jättebebis i mina ögon, tycker så synd om honom när han blir helt loj av sprutan med lugnande.

Annars då? Jag tänker fortsätta att ta tillvara på varenda soltimme och åka ut till andra stallet för att rida. Perfekt ridväder! 
 

Vad tycker ni om mitt frukostsällskap imorse?
 

Kommentarer



Kom ihåg mig?



Skriv din kommentar här

Trackback