till alla killar, så raggar du INTE upp en hästjej

 
Jag hittade ett så himla klockrent inlägg hos Lisa Sjösten, som jag bara var tvungen att dela med mig av. Så sant varenda ord. Haha, skrattade instämmande till varenda punkt! 


Till ALLA killar på krogen, så raggar du INTE upp en hästjej:

Ofta när man nämner att man är hästtjej så bemöts man ofta av en nöjd imponerande blick. Det är alltid lika svårt att avgöra ifall det är snoppen som fantiserar över skillsen de tror man har i sängen eller om det faktiskt är så att killen är nöjd över att ha en satsande driven tjej framför sig. Redan här blir allt lite äckligt OCH förvirrande. Sen kommer de klassiska  replikerna:

”Jag har också ridit när jag var liten” 

”Red på skansen en gång!”

”Jag måste få rida på DIN häst någon gång”

”Då kanske du kan lära mig rida?”

Kan vi reda ut de här meningarna?

1. Vi fullkomligt skiter i ifall du har ridit när du var liten. Det är typ likadant som om jag skulle säga ”jag åkte skridskor med skolan när jag var liten” till ett hockeyproffs. ALLA har på något sätt ridit när de var små och det är fullkomligt ointressant.

2. Att du har ridit på skansen en gång är ungefär lika smart sagt som att jag skulle säga till någon som jobbar på bank att ” jag har också ett BANKKORT”.

3 &4. Och nej, du kommer ALDRIG få rida på min häst. Aldrig någonsin sätta foten i mitt stall och jag kommer aldrig lära dig rida.

Är vi överrens?


Kommentarer



Kom ihåg mig?



Skriv din kommentar här

Trackback