fredagstradition

Fredag idag och det innebär numera Emma-fredag. Så kul! Emma och jag har gjort det till en lite mysig tradition att hon följer med mig till stallet på fredagarna och hälsar på Knallen. Hon står för fikan och sen skrittar hon fram hästen när jag ska rida och skrittar ner honom till skogen en runda när jag ridit klart. En riktig win-win-situation, hehe..
  Så kul att se att både hon och Knallen tycker det är så roligt, och framförallt utvecklingen! För två veckor sedan stod jag med longerlinan och lärde jag henne hur man håller ett par tyglar och nu rider hon verkligen den envise herren själv!  Idag blev det dock ändringar i schemat och en lång ridtur till skogen istället. Eller ja, det förstås, mest var vi vilse... hehe.. 


Ikväll kommer jag nog sova innan klockan slår åtta. Är så himla trött. (Nej förresten, måste hålla mig vaken till Ack Värmland!! Sen får jag sova.) Vilken partyprisse jag är. Livets kontraster. Skål på det.

Fina Emma och Knallen

Kommentarer



Kom ihåg mig?



Skriv din kommentar här

Trackback