ANSWERS PART I

När lärde du dig rida? 
Well.. Den svenska jantelagen fick in mig på ridskola när jag var liten så var väl där jag lärde mig grunderna antar jag.

Vad är ditt mål med hästarna? 
Att jag, och dem ska må så bra som möjligt. I allt vi gör. 

Hur bestämde du dig för att ta upp hästarna igen? 
När allt annat tappade mening så såg jag lättare vad som bundit sig starkast fast i mitt hjärta. 
 
Hur kom det sig att det blev just Hero? 
Jag fick ett tips om en annons på honom och bokade sedan en tid för att komma och titta på honom. Föll pladask innan jag ens suttit upp på honom. Viktigast för mig var att jag skulle tycka om hästen från hjärtat, annars skulle aldrig motivationen finnas när det blir mörkt och trist. Så blev det Lucky Hero som mitt hjärta fastnade för! :)


Hur har du tid och ork till att gå från noll till hundra när det gäller en så tuff hobby som hästar?
Jag må tappa orken snabbt. Men lika snabbt som jag tappar orken, lika lite krävs det för att finna ord och motivaion. Och är det något dessa djur ger mig så är det verkligen ork att vilja fortsätta. Inte bara med hästarna utan det mesta. 
 
Vilken är din favorithästaffär? 
Hmm.. måste nog säga att hastia.se mest för att de har ALLT och man kan kika runt där i evigheter! 

Vad kan du inte vara utan i stallet? 
Musik och vantar haha

Hur många hästar står i stallet med Hero(?) 
En annan storhäst och en shettis, så två! Tre med Hero.

Läser du några hästbloggar? I så fall vilka? 
Massor! Tyras och Linns blandannat. Har ni några tips?

Hur länge har du fotograferat? 
Jag har fotograferat så länge jag kan minnas men tror att intresset på allvar kom smygandes när jag gick sista terminerna i högstadiet.

Har du instagram? 
Oh  yes! Du hittar mig under namnet @resolut :) 

Fotograferar du inte längre? 
Wish I did men har noll inspiration och känner ingen lust alls längre. 
 
Vilka tre låtar spelar du mest just nu?
Bara tre!? Oj vad svårt! *kollar min topplista på spotify* 
- I Wanna Dance With Somebody, Whitney Houston
- Hope You Got What You Came For, Olly Murs
- If I Were A Boy, Beyonce

Vad gör du helst en ledig dag? 
ledig dag?
 
 
Jag måste bara fråga haha hur lång är du?
Jag är 172 centimeter lång (eller kort, beroende på hur man vill se det..)

Om du fick önska tre saker helt fritt, vad skulle det vara? 
Att bo närmre stallet, att känna mig frisk i hjärtat och kanske.. att Sverigedemokraterna kapitulerar med omedelbar verkan?

Om du fick välja en plats var som helst, var skulle du då vilja vara just nu? 
På andra sidan jordklotet. 

Hur tror du ditt liv ser ut om tio år? 
Jag ställer den frågan till mig själv förvånandsvärt ofta. Ibland undrar jag också vad jag gör om tio år men bland undrar jag om jag ens lever så länge. 

Hur var det att ligga inne på sjukhuset en så lång tid? Vad var värst? Vad var bäst? Vad är den största lärdomen du tar med dig därifrån? 
Till en början helt fruktansvärt. Allt är så annorlunda och det känns som att de tar all frihet i livet ifrån en. Men man vänjer sig ganska snabbt ändå... tyvärr. Värst var de dagar man mådde bra och kände sig så malplacerad det bara gick. Bäst var nog människorna. Jag lärde mig massor utav människorna jag lärde känna där, och inte minst om mig själv. Största lärdomen är nog trots allt att jag fick en ordentlig kick i arslet och förstod vilka som faktiskt är mina vänner. Har haft bästa vänner som knappt ens frågade hur jag mådde eller verkade bry sig alls under dessa månader och kan väl inte riktigt förstå det. 

Varför blev du inlagd och varför blev du tvungen att stanna så länge?
För att göra en lång historia hade jag mått dåligt flera år och orkade inte med livet längre. Kommer att skriva något längre om detta seperat! :)

Kommentarer



Kom ihåg mig?



Skriv din kommentar här

Trackback